18 Ιανουαρίου 2021

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΕΕΕΚ ΚΙΣΣΑΜΟΥ 2020-2021

 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΕΕΕΚ ΚΙΣΣΑΜΟΥ 2020-2021

Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

 

Ο κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου, βασίστηκε στον περσινό εσωτερικό κανονισμό του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου (2019-2020) και είναι πλήρως εναρμονισμένος με την κείμενη νομοθεσία. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, έχουν πραγματοποιηθεί οι απαραίτητες τροποποιήσεις.

Με τον όρο «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται αρμονικά, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού, διδακτικού και εκπαιδευτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.

Με τον κανονισμό λειτουργίας η Διευθύντρια του σχολείου και ο Σύλλογος Προσωπικού:...

·         Έχουν την υποχρέωση να φροντίζουν για τη λήψη κάθε μέτρου το οποίο συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου

·         Είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των μαθητών-ριών και την ομαλή λειτουργία του σχολείου

·         Το προσωπικό με την εν γένει συμπεριφορά του οφείλει να συνεισφέρει στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτει κύρος, αξιοπρέπεια που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη  σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και τη διεύθυνση του σχολείου

·         Το προσωπικό έχει την υποχρέωση να σέβεται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Με επιχειρήματα και διάλογο υπερασπίζεται η διαφορετική άποψη. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα.

 

1.    Φιλοσοφία του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου:

 Φιλοσοφία του σχολείου είναι η αξιοποίηση στο μέγιστο των δυνατοτήτων των μαθητών-ριών μέσα από παρεμβάσεις ουσιαστικές και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών-ριών, βασιζόμενες στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Στόχος του σχολείου η βελτίωση της καθημερινότητας για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Επιδιώκεται η διασύνδεση με την τοπική κοινωνία, προωθούνται προγράμματα σύμπραξης και συνεκπαίδευσης με σχολεία γενικής εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.Τα διαλείμματα, οι εκδηλώσεις, οι εκκλησιασμοί, οι εκπαιδευτικές εκδρομές και κάθε εσωσχολική ή εξωσχολική δραστηριότητα, εξυπηρετούν τις ανάγκες των μαθητών-ριών.

 

2.    Δομή του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου

Το προσωπικό του σχολείου αποτελείται από το:

·         Εκπαιδευτικό Προσωπικό

·         Ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ)

·         Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)

 3  .   Το Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθητών του ΕΕΕΕΚ

Το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου καθορίζεται από το Νόμο 2817/2000 (ΦΕΚ 78 τ.Α/2000)

Το πρόγραμμα σπουδών λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες, την ηλικία, τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών-ριων. Κύριο μέλημα του σχολείου κάθε μαθητής-ρια να πετύχει στο μέγιστο δυνατό βαθμό αυτονομία, κατακτώντας την αξιοπρέπεια που του/της αξίζει.

 

4.    Φοίτηση μαθητών-ριών / Τετράμηνα / Βαθμολογίες /Αξιολόγηση

 Η φοίτηση στα ΕΕΕΕΚ διαρκεί έξι τάξεις (Α΄,Β΄,Γ΄,Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄) και ακολουθούνται τα αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα όπως προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως αυτές περιγράφονται στις σχετικές γνωματεύσεις και τα εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα (ΕΠΕ), τα οποία υλοποιούνται για όλους τους μαθητές-ριες. Για τους μαθητές που φοιτούν σε ΕΕΕΕΚ η φοίτησή τους χαρακτηρίζεται επαρκής ή όχι από το Σύλλογο Διδασκόντων.

 

Κάθε διδακτικό έτος αποτελείται από δύο τετράμηνα

Α) Α΄Τετράμηνο: 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και

Β) Β΄Τετράμηνο: 21 Ιανουαρίου έως την ημερομηνία λήξης των μαθημάτων.

 

Τρείς ημέρες μετά την λήξη κάθε τετραμήνου παραδίδεται η βαθμολογία από τους καθηγητές στον υπεύθυνο τμήματος ο οποίος την καταχωρεί στην καρτέλα του μαθητή.

 

5.    Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαιδευσης (ΕΠΕ)

Για την εκπόνηση του ΕΠΕ συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί με το ΕΕΠ και αφού επισημανθούν οι ουσιαστικές ανάγκες και καθοριστούν οι στόχοι διαμορφώνεται το ΕΠΕ.

Η διαδικασία περιλαμβάνει αρχική αξιολόγηση-στόχους και τελική αξιολόγηση. Όπου κρίνεται απαραίτητο θα πραγματοποιείται και ενδιάμεση αξιολόγηση.

 

Στόχος   της   αξιολόγησης   είναι   η συγκέντρωση  πληροφοριών        που θα οδηγήσουν στη δημιουργία εκπαιδευτικού προφίλ του μαθητή-ριας.

Τέλος, στο σχολείο συγκροτείται ΕΔΕΑΥ όπου συντάσσει το ΕΠΕ και εισηγείται την έγκρισή του στο Σύλλογο Προσωπικού.

 

§  Η ΕΔΕΑΥ αποτελείται από τη διευθύντρια, την ψυχολόγο, την κοινωνική λειτουργό και την σχολική νοσηλεύτρια της σχολικής μονάδας (λόγω των συνθηκών του COVID-19). Όποτε κρίνεται απαραίτητο, συμμετέχει οποιοδήποτε από τα μέλη του Συλλόγου.

 

6.    Παιδαγωγικές – Εκπαιδευτικές Επισκέψεις

 Η πανδημία έχει επιφέρει αρκετές τροποποιήσεις στην καθημερινότητα του σχολείου, με γνώμονα τα μέτρα προστασίας που επιβάλλεται να κρατώνται. Ως εκ τούτου, δραστηριότητες και υποχρεώσεις, όπως τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, οι σχολικές εκδρομές, οι παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές επισκέψεις, έχουν τροποποιηθεί και προσαρμοστεί επάνω στις νέες συνθήκες καθημερινότητας, έτσι ώστε να συνάδουν με την τήρηση των μέτρων κατά του ιού.

Η σχολική μονάδα αξιολογώντας τις ανάγκες των μαθητών-ριών  που φοιτούν σε αυτό προγραμματίζει και οργανώνει εκπαιδευτικές – διδακτικές εκδρομές και επισκέψεις με στόχο την παροχή εμπειριών, την ανάπτυξη  κοινωνικών δεξιοτήτων και την απόκτηση γνώσεων.

Για την ασφαλή συμμετοχή στις εξωτερικές δράσεις το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται και τροποποιείται ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Η συμμετοχή του προσωπικού είναι υποχρεωτική.

 

7.    Επικοινωνία Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του σχολείου σε συνεργασία με την Κοινωνική Λειτουργό και την Διευθύντρια πραγματοποιεί συναντήσεις με τους γονείς-κηδεμόνες, είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά.

Το τετράδιο επικοινωνίας είναι μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ προσωπικού και γονέων-κηδεμόνων και αντίστροφα. Οι γονείς κηδεμόνες έχουν την ίδια υποχρέωση να γράφουν οτιδήποτε προκύψει στο παιδί τους ή οτιδήποτε θέλουν να αναφέρουν στο προσωπικό.

Οι κατ’ οίκον επισκέψεις από την κοινωνική λειτουργό του σχολείου, αποφεύγονται λόγω της πανδημίας.

 

 

 8.    Αρμοδιότητες Υπεύθυνων Τμημάτων

 ·         Ενημέρωση Συλλόγου για θέματα του τμήματος

·         Συνεργασία με εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ – ΕΒΠ

·         Ενημέρωση φακέλων μαθητών – μητρώο – καρτέλες

·         Αξιολογήσεις

 

9.    Ωράριο Λειτουργίας

 Το ωράριο λειτουργίας διαμορφώνεται ως εξής:

 

ΩΡΕΣ

 

 

Π

08:00-08:15

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΡΙΩΝ

08:15-08:55

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄

09:05-09:45

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 20΄

10:05-10:45

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄

10:55-11:35

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄

11:45-12:20

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄

12:30 – 13:10

 

Α

13:15

 

 

10.    Πρωινή Προσέλευση - Αποχώρηση

 Tο ΕΒΠ και το προσωπικό που έχει μάθημα 1η ώρα προσέρχονται στο σχολείο στις 08:00 και φροντίζουν για την ασφαλή αποβίβαση των μαθητών-ριών. Το προσωπικό παραμένει στην αίθουσα έως ότου ολοκληρωθεί η άφιξη όλων των μαθητών-ριών.

Ο εκπ/κός ή ΕΕΠ που έχει μάθημα την 1η ώρα, ενθαρρύνει τους μαθητές-ριες να τακτοποιήσουν τα ρούχα, την τσάντα τους στις ατομικές τους θέσεις και μεριμνά για την τήρηση των κανόνων της ατομικής υγιεινής (πλύσιμο χεριών, σωστή χρήση μάσκας, αντισηπτικό κλπ), κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε αλλαγή ώρας, αλλά και κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών, όταν αυτό χρειαστεί. Επίσης, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών και του προσωπικού, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Με τη λήξη της 6ης ώρας, το προσωπικό στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, φροντίζει ώστε οι μαθητές-ριες να ταχτοποιήσουν τα πράγματά τους, να πάρουν μπουφάν, τσάντα και να γίνει ομαλά η αποχώρηση με την καθοδήγηση του ΕΒΠ.

 

11  .   Πρωινή Προσευχή – Ημερολόγιο – Τα νέα μας

         Με γνώμονα τα μέτρα προστασίας που επιβάλλεται να κρατώνται, η πρωινή προσευχή και η αλληλεπίδραση μελών και μαθητών έχουν τροποποιηθεί και προσαρμοστεί επάνω στις νέες συνθήκες καθημερινότητας, έτσι ώστε να συνάδουν με την τήρηση των μέτρων κατά του ιού.

 

12.    Καθηκοντολόγιο Εφημερίας

        Βασικός στόχος των εφημερευόντων στα διαλείμματα είναι η ασφάλεια των μαθητών και η τήρηση των κανόνων της ατομικής υγιεινής (πλύσιμο χεριών, σωστή χρήση μάσκας, αντισηπτικό κλπ), όπως και η τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών και του προσωπικού. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συνεχή επαγρύπνηση καθώς και τη γνώση των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών-ριών.

        Ως προς τα καθήκοντα των εφημερευόντων και τη γενικότερη οργάνωση και συνεργασία των μελών του Συλλόγου, για την ασφάλεια των μαθητών, συμφωνήθηκαν τα εξής:

 

Ορίζονται:

·         Δύο (2) βάρδιες εφημεριών κάθε μέρα 1ο-2ο και 3ο -4ο -5ο διάλειμμα

·         Ένα σημείο εφημερίας (περιμετρικά της αυλής)

·         Εξατομικευμένες εφημερίες ορίζονται ανάλογα με τις ανάγκες. Για τη σχολική χρονιά 2020-2021, πέντε (5).

 

Υπευθυνότητες Αυλής

        Ο εφημερεύον αυλής έχει την ευθύνη, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, να δημιουργούνται συνθήκες ουσιαστικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών-ριων, συνθήκες δημιουργικού ελεύθερου χρόνου, να ενθαρρύνει τους μαθητές-ριες να κινηθούν στο χώρο, ενώ έχει την εποπτεία ώστε να μην μπαίνουν ταυτόχρονα οι μαθητές-ριες στις τουαλέτες. Επιβλέπει - υποστηρίζει όλους τους μαθητές-ριες που δε χρήζουν ατομικής εφημερίας. Στο δεύτερο διάλειμμα, υποστηρίζει τους μαθητές-ριες που δεν έχουν ατομική εφημερία αλλά χρειάζονται καθοδήγηση για τη διαδικασία του δεκατιανού. Όπου υπάρχει ανάγκη, καθοδηγεί τους μαθητές-ριες να πάρουν το δεκατιανό από την τσάντα τους και τους ενισχύει να ακολουθήσουν τους υπόλοιπους συμμαθητές στο προβλεπόμενο σημείο σίτισης. Το δεκατιανό είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Ατομικές εφημερίες

        Ο εφημερεύον είναι μαζί με το μαθητή-ρια σε όλη την διάρκεια του διαλείμματος, η παραλαβή-παράδοση γίνεται «χέρι-χέρι». Ο εφημερεύον με το μαθητή- ρια παίρνουν το δεκατιανό του/της από την τσάντα του/της και μαζί με τους συμμαθητές-ριες κάθονται στο προβλεπόμενο σημείο σίτισης.

 

 Για  τις  ανάγκες  των  μαθητών-ριών  που  αφορούν  τουαλέτα,  καθαριότητα,

 γενικά θέματα αυτοεξυπηρέτησης είναι υπεύθυνο το ΕΒΠ, τόσο κατά τη διάρκεια

 των  διαλειμμάτων  όσο  και  κατά  τη  διάρκεια  των  μαθημάτων  με  την βοήθεια

 εφημερευόντων-εκπαιδευτικών ή ΕΕΠ αντίστοιχα.


13 .   Είσοδος στην τάξη – καθήκοντα εκπαιδευτικού

Η είσοδος του εκπαιδευτικού – ΕΕΠ στην αίθουσα διδασκαλίας-θεραπείας, γίνεται αμέσως μετά το κουδούνι, με την τήρηση των κανόνων της ατομικής υγιεινής (πλύσιμο χεριών, σωστή χρήση μάσκας, αντισηπτικό κλπ), όπως και την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών και του προσωπικού. Οι εκπαιδευτικοί με τη λήξη της διδακτικής ώρας φροντίζουν να έχουν συμπληρώσει το βιβλίο ύλης. Επίσης, με τη λήξη της διδακτικής ώρας πρέπει να έχει συμπληρωθεί από εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ το τετράδιο επικοινωνίας.

 

14.    Τακτοποίηση – καθαριότητα χώρων

Λόγω της ιδιαιτερότητας του πλαισίου ο κάθε εκπαιδευτικός, ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι υπεύθυνος για την διατήρηση της καθαριότητας της αίθουσας, του εργαστηρίου και των κοινόχρηστων χώρων. Επίσης, κάθε εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη για την τακτοποίηση του χώρου και του υλικού που χρησιμοποιεί. Επίσης, λόγω της πανδημίας COVID-19, ο κάθε εκπαιδευτικός, ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι υπεύθυνος για το συχνό αερισμό της αίθουσας και την απολύμανση τυχόν κοινόχρηστου υλικού που χρησιμοποιήθηκε ή οποιουδήποτε άλλου υλικού κρίνεται απραίτητο. Η παραπάνω διαδικασία υποστηρίζεται από το προσωπικό καθαριότητας του σχολείου.

 

15.    Αυτοεξυπηρέτηση

       Σκοπός είναι η εκπαίδευση στη σωστή χρήση τουαλέτας που σημαίνει: αναγνώριση ως ιδιωτικής στιγμής της όλης διαδικασίας, την φροντίδα ρούχων, το πλύσιμο χεριών το καζανάκι, τα απορρίμματα κ.α.

       Το ΕΒΠ σε συνεργασία με το ΕΕΠ, υποστηρίζει το πρόγραμμα τουαλέτας σε όποιους μαθητές-ριες κρίνεται απαραίτητο.

       Οι μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στη χρήση της τουαλέτας συνοδεύονται πάντα από το ΕΒΠ.

       Αυτονόητο είναι ότι το ΕΒΠ και το υπόλοιπο προσωπικό φροντίζουν για την αξιοπρεπή παροχή βοήθειας, η οποία κύριο στόχο έχει τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

 

16.    Κινητό – Καφές

       Απαγορεύεται στο χώρο του σχολείου η ύπαρξη-χρήση κινητού και τα αναψυκτικά από τους μαθητές-ριες του σχολείου. Επίσης, απαγορεύεται η χρήση κινητού, αλκοόλ και καφέ μέσα στις τάξεις από το προσωπικό. Για το προσωπικό οι απαγορεύσεις ισχύουν και για τις διάφορες εκδηλώσεις εντός σχολείου.

 

 

v  Η πανδημία έχει επιφέρει αρκετές τροποποιήσεις στην καθημερινότητα του σχολείου, με γνώμονα τα μέτρα προστασίας που επιβάλλεται να κρατώνται. Ως εκ τούτου, δραστηριότητες και υποχρεώσεις, όπως οι παιδαγωγικές συνεδριάσεις του προσωπικού, τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, οι σχολικές εκδρομές, οι παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές επισκέψεις, η πρωινή προσευχή, η αλληλεπίδραση μελών και μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των εφημεριών, η διαδικασία σίτισης των μαθητών και η διατήρηση την καθαριότητας των χώρων, έχουν τροποποιηθεί και προσαρμοστεί επάνω στις νέες συνθήκες καθημερινότητας, έτσι ώστε να συνάδουν με την τήρηση των μέτρων κατά του ιού.

 

Με βάση το παραπάνω πλαίσιο γενικών αρχών του σχολικού κανονισμού διαμορφώνεται ο κανονισμός λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου και επικυρώνεται από το Σύλλογο Προσωπικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου