ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

 


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2023-2024


Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Κισάμου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Στο σχεδιασμό του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου ο Σύλλογος Διδασκόντων-Προσωπικού του σχολείου έλαβε υπόψη: α) Τη φιλοσοφία και το όραμα του σχολείου β) τους χώρους και τις αίθουσες του σχολείου γ) το γεγονός ότι στο σχολείο φοιτούν μαθητές-ριες με σοβαρές αναπηρίες δ) το γεγονός ότι δεν υπάρχει υπόστεγο στον προαύλιο χώρο με τις τουαλέτες να βρίσκονται εκτός κεντρικού κτιρίου

Προσωπικό του Ε.Ε.Ε.ΕΚ.

Το Προσωπικό του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου αποτελείται:

1.    Από το Εκπαιδευτικό Προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων.

2.    Από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ)

3.    Από το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)

1.    Προσέλευση - παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

Πρωινή άφιξη και Υποδοχή των μαθητών:

Οι εφημερεύοντες (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ) που έχουν μάθημα/παρέμβαση την 1η διδακτική ώρα και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) προσέρχονται στο χώρο ευθύνης έως τις 07:55 το αργότερο. Οι μαθητές αποβιβάζονται από τα λεωφορεία/ταξί από τις 8:00 π.μ. και μετά. Η αποβίβαση των μαθητών-ριών γίνεται σε αγαστή συνεργασία του ΕΒΠ και των εφημερευόντων. Οι εφημερεύοντες παραλαμβάνουν από το ταξί/λεωφορείο τον/την, τους/τις μαθητές-ριες που έχουν μάθημα/παρέμβαση την 1η διδακτική ώρα. Αν εκπαιδευτικός ή ΕΕΠ έχει παραπάνω από έναν μαθητές που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο τότε υποστηρίζονται από ένα ΕΒΠ. Αυτό αποτυπώνεται στο πρόγραμμα εφημεριών. Οι μαθητές-ριες καθοδηγούνται από τους εφημερεύοντες στο χώρο που βρίσκονται τα οπτικοποιημένα προγράμματα για να αφήσουν τσάντα ή/και πανωφόρι. Οι τουαλέτες είναι ανοιχτές πριν την πρωινή προσέλευση των μαθητών με ευθύνη των εφημερευόντων και του ΕΒΠ. Δεν αποβιβάζονται οι μαθητές από τα ταξί τους εάν δεν είναι παρόντες οι εφημερεύοντες στο χώρο ευθύνης τους κατά τη διάρκεια της Υποδοχής.

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων

Στον προαύλιο χώρο υπάρχουν επτά (7) εφημερεύοντες. Ο υπεύθυνος εφημερεύον παραλαμβάνει τον/την μαθητή-ρια από το χώρο οπτικοποιημένων προγραμμάτων και μετά το πέρας του διαλλείματος τον καθοδηγεί-συνοδεύει στον ίδιο χώρο (οπτικοποιημένων προγραμμάτων).Σύμφωνα με το μαθητικό δυναμικό του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου υπάρχει ανάγκη για πέντε (05) εξατομικευμένες εφημερίες. Όλοι οι μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων εξέρχονται των αιθουσών. Οι μαθητές που δεν έχουν ατομική εφημερία παρακινούνται από τον εκπαιδευτικό/ΕΕΠ που είχαν μάθημα/παρέμβαση την ώρα που προηγήθηκε για να βγουν στην αυλή. Οι εφημερεύοντες καθοδηγούν, ενισχύουν, παρακινούν τους μαθητές που δεν αυτενεργούν στη μετακίνηση στο χώρο, στο δεκατιανό και σε θέματα ατομικής υγιεινής (πλύσιμο χεριών).

Κατά την αποχώρηση των μαθητών με το πέρας των μαθημάτων:

Οι εφημερεύοντες (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ) που έχουν μάθημα/παρέμβαση την 6η διδακτική ώρα και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) υποστηρίζουν την αποχώρηση των μαθητών-ριών. Οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ της τελευταίας διδακτικής ώρας εξέρχονται των αιθουσών τους εφόσον και μόνο όταν τελειώσει η διδακτική ώρα (π.χ. 6η ώρα 13:05) και όχι νωρίτερα, ενώ φέρουν την ευθύνη της καθοδήγησης-συνοδείας των μαθητών από την αίθουσα διδασκαλίας-εργαστήριο και την αίθουσα παρέμβασης στο χώρο αποχώρησης των μαθητών (κιόσκι). Ένα ΕΒΠ βρίσκεται στο χώρο του γηπέδου για τις απαραίτητες υπογραφές από τους οδηγούς/συνοδούς. Το 2ο ΕΒΠ βρίσκεται στην καγκελόπορτα και μόνο με δική του καθοδήγηση ξεκινά η αποχώρηση/επιβίβαση του αντίστοιχου μαθητή -ριας καθοδηγούμενου από τον εκπαιδευτικό/ΕΕΠ. Οι εφημερεύοντες και το ΕΒΠ οδηγούν και επιβιβάζουν τους μαθητές στα λεωφορεία/ταξί. Οι εφημερεύοντες αποσύρονται από το χώρο αποχώρησης των μαθητών μόνο εφόσον έχουν φύγει με το ταξί/λεωφορεία οι μαθητές του τμήματός τους.

Ασθένεια ή αδιαθεσία μαθητή/τριας εντός του σχολείου.

Μαθητής/τρια μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο νωρίτερα του καθορισμένου ημερήσιου προγράμματος σε περίπτωση έντονης αδιαθεσίας ή ασθένειας ή τραυματισμού του, αφού προηγουμένως έχει ενημερωθεί με κάθε πρόσφορο τρόπο η οικογένεια του μαθητή. Τα θέματα υγείας των μαθητών αξιολογεί κατά κύριο λόγο η Σχολική Νοσηλεύτρια του σχολείου. Όλα τα μέλη του προσωπικού ενημερώνουν άμεσα τη Σχολική Νοσηλεύτρια και τη Διεύθυνση του σχολείου όταν παρατηρήσουν ή έχουν υποψίες αδιαθεσίας ή ασθένειας μαθητή. Το σχολείο ενημερώνει άμεσα την οικογένεια του μαθητή με την οποία συνεργάζεται στην περίπτωση που κρίνεται ότι ο μαθητής πρέπει να επιστρέψει στην οικία του. Ο μαθητής που ασθενεί ή παρουσιάζει στοιχεία έντονης αδιαθεσίας αποχωρεί από το σχολείο είτε με την προσέλευση των γονέων, οι οποίοι συνοδεύουν το μαθητή στην οικία του εφόσον είναι δυνατό και επιθυμητό από τους γονείς, είτε με το μεταφορικό μέσο μετακίνησης του μαθητή. Όταν οι γονείς διαπιστώνουν ότι το παιδί τους εμφανίζει σημάδια αδιαθεσίας ή ασθένειας (π.χ. συνάχι, βήχα, πυρετό) δεν στέλνουν το παιδί τους στο σχολείο, ενημερώνουν έγκαιρα το μεταφορέα του μαθητή, κατόπιν ενημερώνουν τη Διεύθυνση του σχολείου και τηρούν τα σχετικά μέτρα πρόληψης και τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Υγείας, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας. Η παραμονή μαθητή στην οικία του ο οποίος παρουσιάζει σημάδια ασθένειας αποτελεί υποχρέωση της οικογένειας, καθώς έτσι προφυλάσσει την υγεία του ίδιου του μαθητή αλλά και των υπόλοιπων μαθητών και του προσωπικού του σχολείου.

Καθήκοντα Εφημερευόντων:

1.       Οι εφημερεύοντες βρίσκονται πάντα στο χώρο ευθύνης τους.

2.       Οι εφημερεύοντες προσέρχονται στο σχολείο 15' λεπτά πριν την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν αφού φύγουν όλοι οι μαθητές.

3.       Φροντίζουν για την ομαλή μετάβαση των μαθητών-τριων στο σχολείο

4.       Ελέγχουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων.

5.       Είναι αρμόδιοι για την τήρηση του ωραρίου διδασκαλίας και των διαλειμμάτων.

6.       Ελέγχουν τον αύλειο χώρο, ώστε να αποτρέπεται η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με το σχολείο και δεν είναι δικαιολογημένη η εκεί παρουσία τους.

7.       Ελέγχουν και φροντίζουν να είναι πάντα κλειστές οι δυο (2) αυλόπορτες του σχολείου

8.       Οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ που έχουν μάθημα/παρέμβαση την 6η διδακτική ώρα φροντίζουν για την αποχώρηση των μαθητών από την αίθουσα διδασκαλίας ή τον χώρο της εκπαιδευτικής-επιστημονικής παρέμβασης (εργαστήριο, χώρος παρέμβασης ΕΕΠ) μετά από τη λήξη της διδακτικής ώρας.

9.       Επιτηρούν τους μαθητές στα διαλείμματα ώστε να υπάρχει παντού επίβλεψη, η οποία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των μαθητών.

10.     Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες (κρύο, βροχή) δεν επιτρέπουν την έξοδο των μαθητών στον προαύλιο χώρο, τότε οι εφημερεύοντες παραμένουν στους εσωτερικούς χώρους. Στα εργαστήρια (Μαγειρικής - Χειροτεχνίας) και στο Κεντρικό κτίριο. Οι εφημερεύοντες βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία και επικοινωνία με τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού.

11.     Με την ήχηση του κουδουνιού για διάλειμμα, οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ συνοδεύουν και παραδίδουν τους μαθητές, που διδάσκουν-ασκούν παρέμβαση, στο χώρο των οπτικοποιημένων προγραμμάτων

12.     Οι εφημερεύοντες μεριμνούν να παρακινούν τους μαθητές ώστε το διάλειμμα να είναι χρόνος δημιουργικής διοχέτευσης ενέργειας


Ημερήσιο πρόγραμμα μαθημάτων των μαθητών-τριών του σχολείου ( με φωτογραφίες τωνεκπαιδευτικών ή/και λεκτικό μαθήματος/εργαστηρίου/ παρέμβασης)

Οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ που έχουν μάθημα/παρέμβαση την 6η διδακτική ώρα, μετά την ολοκλήρωση της αποχώρησης των μαθητών-ριών τοποθετούν τις αντίστοιχες φωτογραφίες των εκπαιδευτικών ή το λεκτικό καρτελάκι σύμφωνα με το Πρόγραμμα Μαθημάτων της επόμενης ημέρας στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

Οι εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ ακολουθούν τις βασικές αρχές TEACCH με τους μαθητές-τριες να έχουν κυρίαρχο και ενεργό ρόλο σε αυτό. Κατά την πρωινή υποδοχή και αφού ο/η μαθητής-τρια (καθοδηγούμενος από τον εκπαιδευτικό/ΕΕΠ που έχουν μάθημα/παρέμβαση την 1η διδακτική ώρα) αφήσει στην προσωπική του θέση (υπάρχει αντίστοιχη φωτογραφία του-της μαθητή-τριας) την τσάντα και το πανωφόρι παίρνει το αντίστοιχο καρτελάκι από το πρόγραμμά του, πηγαίνει στην τάξη/εργαστήριο και την τοποθετεί στο θρανίο του. Με την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας ο μαθητής καθοδηγούμενος από τον εκπαιδευτικό/ΕΕΠ παίρνει το καρτελάκι του και το τοποθετεί στο φάκελο που βρίσκεται στο τέλος του οπτικοποιημένου προγράμματος. Για τους μαθητές που κρίνεται σημαντικό το καρτελάκι που σηματοδοτεί το διάλειμμα με την καθοδήγηση του εφημερεύοντα, παίρνουν το καρτελάκι, το τοποθετούν στην πόρτα εξόδου και αφού ολοκληρωθεί το διάλειμμα το βάζουν στον φάκελο.

Κατά την πρωινή Υποδοχή-Άφιξη των μαθητών, την Παραμονή τους στο σχολείο και την Αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα προβλέπονται τα ακόλουθα:

Οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ, που έχουν μάθημα-παρέμβαση την 1η διδακτική ώρα, παραλαμβάνουν τους μαθητές μαζί με το ΕΒΠ και τους καθοδηγούν αρχικά στον χώρο τοποθέτησης προσωπικών αντικειμένων μαθητών (χώρος οπτικοποιημένων προγραμμάτων) στη συνέχεια στις τουαλέτες για πλύσιμο χεριών και τέλος στην αίθουσα/εργαστήριο.

Με το πέρας της τελευταίας διδακτικής ώρας υπεύθυνοι για την αποχώρηση των μαθητών από τις αίθουσες διδασκαλίας-παρέμβασης και την επιβίβασή τους στα ταξί είναι το ΕΒΠ και οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του ΕΕΠ που έχουν μάθημα/παρέμβαση την τελευταία διδακτική ώρα.

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ της τελευταίας διδακτικής ώρας απομακρύνονται από το χώρο αποχώρησης των μαθητών όταν επιβιβαστούν οι μαθητές του τμήματός τους στα λεωφορεία/ταξί.

Κινητά τηλέφωνα, κάπνισμα, ροφήματα.

Στο χώρο του σχολείου απαγορεύεται η χρήση κινητού τηλεφώνου, το κάπνισμα, ο καφές και το αλκοόλ από τους μαθητές του σχολείου. Επίσης, απαγορεύεται η χρήση κινητού, το αλκοόλ και ο καφές μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς. Το κάπνισμα απαγορεύεται τόσο στους εσωτερικούς χώρους όσο και στο προαύλιο. Για τους εκπαιδευτικούς οι απαγορεύσεις αυτές ισχύουν και για τις διάφορες εκδηλώσεις εντός του σχολείου.

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Το σχολείο στα πλαίσια της πρόληψης και της προστασίας των μαθητών από φαινόμενα φυσικών καταστροφών εκπονεί και σχεδιάζει τον «Εσωτερικό Κανονισμό της Σχολικής Μονάδας και το Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση Σεισμικού Κίνδυνου» και διενεργεί ασκήσεις ετοιμότητας με σκοπό να αποκτηθεί η κατάλληλη αντισεισμική στάση και συμπεριφορά των μαθητών και του προσωπικού του σχολείου.

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΑΠΟ

ΕΩΣ

ΥΠΟΔΟΧΗ - ΑΦΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

08:00

08:10

1η Διδακτική Ώρα

08:10

08:50

1ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

08:50

09:00

2η Διδακτική Ώρα

09:00

09:40

2ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

09:40

10:00

3η Διδακτική Ώρα

10:00

10:40

3ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

10:40

10:50

4η Διδακτική Ώρα

10:50

11:30

4ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11:30

11:40

5η Διδακτική Ώρα

11:40

12:15

5ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12:15

12:25

6η Διδακτική Ώρα

12:25

13:05

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

13:10

 

 


 

2.     Συμπεριφορά μαθητών/ριών - Παιδαγωγικός έλεγχος

Στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου φοιτούν μαθητές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους παρουσιάζουν σοβαρές αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μη επιθυμητές συμπεριφορές που μπορεί να εκδηλώσουν μαθητές είναι κυρίως απόρροια είτε των παρορμήσεών τους είτε της δυσκολίας τους να επικοινωνήσουν κάποια ανάγκη ή κάποιο συναίσθημά τους.

Στο σχολείο έχει αναπτυχθεί ένα πιο εξειδικευμένο πλαίσιο παρατήρησης συμπεριφοράς και παρέμβασης. Στην επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς που άπτονται του σχολικού περιβάλλοντος και της καθημερινής σχολικής ζωής ακολουθείται μια διεπιστημονική προσέγγιση. Οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου το ΕΕΠ (Κοινωνική Λειτουργός, Ψυχολόγος, Σχολική Νοσηλεύτρια, Εργοθεραπεύτρια, Φυσιοθεραπεύτρια) και τα μέλη του ΕΒΠ συνεργάζονται μεταξύ τους για την αντιμετώπιση και επίλυση κάθε προβλήματος στα πλαίσια των εξειδικευμένων γνώσεων και των αρμοδιοτήτων του κάθε κλάδου-ειδικότητας του προσωπικού του σχολείου.

Κάθε μέλος του προσωπικού του σχολείου που παρατηρεί μη επιθυμητή συμπεριφορά μαθητή, η οποία επηρεάζει είτε τον ίδιο το μαθητή είτε και τους υπόλοιπους μαθητές, ενημερώνει άμεσα την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου και τη Διεύθυνση. Όταν κρίνεται και διαπιστώνεται ότι μια μη επιθυμητή συμπεριφορά συνεχίζει να υφίσταται και να δημιουργεί προβλήματα στον ίδιο το μαθητή και στην σχολική κοινότητα τότε συνεδριάζει η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) του σχολείου.

Η ΕΔΥ στα πλαίσια της επίλυσης της μη επιθυμητής συμπεριφοράς και της όποιας παιδαγωγικής παρέμβασης αντλεί και καταγράφει πληροφορίες από όλο το προσωπικό του σχολείου και συνεργάζεται με την οικογένεια του μαθητή. Η ΕΔΥ γνωστοποιεί σε συνεδρίαση του Συλλόγου Προσωπικού τα συμπεράσματά της και εισηγείται συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς, τα μέλη του Συλλόγου διατυπώνουν και εκφράζουν τις δικές τους απόψεις και προτάσεις και κατόπιν ο Σύλλογος Προσωπικού αποφασίζει για τα παιδαγωγικά μέσα και τις παρεμβάσεις που κρίνεται ότι θα οδηγήσουν στη επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος συμπεριφοράς μαθητή.

Στις όποιες παρεμβάσεις αποφασιστούν από το Σύλλογο Προσωπικού μπορεί να ζητηθεί η συνεργασία από τους γονείς για την υλοποίηση μέρους αυτών των παρεμβάσεων στο οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή στα πλαίσια της συλλογικής και συντονισμένης προσπάθειας επίλυσης προβλήματος συμπεριφοράς. Οι παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν αξιολογούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα για την αποτελεσματικότητά τους και αναλόγως ενεργούν περαιτέρω η ΕΔΥ και ο Σύλλογος Προσωπικού του σχολείου.

Για προβλήματα που είναι πιθανά δύσκολο να αντιμετωπιστούν από το προσωπικό της σχολικής μονάδας μπορεί να ζητηθεί η συνδρομή και η υποστήριξη του ΚΕΔΑΣΥ.

Συμπερασματικά, η αναγνώριση και η αντιμετώπιση μιας μη επιθυμητής συμπεριφοράς στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου όχι μόνο δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του μαθητή, εφαρμόζοντας την εξατομικευμένη προσέγγιση και διαχείριση της κάθε μη επιθυμητής συμπεριφοράς.

3.     Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.

Όπως αναφέρθηκε, το προφίλ των μαθητών του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου δεν εκδηλώνει σκόπιμες ενέργειες βίας ή σχολικού εκφοβισμού μεταξύ των μαθητών. Τα όποια φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς εκδηλώνονται ως μη επιθυμητές συμπεριφορές, παρατηρούνται και αιτιολογούνται ως επί το πλείστον ως απόρροια των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.

4.     Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες.

Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου βρίσκεται σε μια περιοχή μακριά από τον αστικό ιστό με επακόλουθο να εμποδίζονται η συνύπαρξη με άλλους μαθητές και οι κοινωνικές συναναστροφές. Παρά τις όποιες δυσκολίες το σχολείο επιθυμώντας να ενισχύσει την επαφή των μαθητών του με το κοινωνικό σύνολο και με στόχους κοινωνικούς και ψυχαγωγικούς, οργανώνει παιδαγωγικές εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές και σχολικούς περιπάτους στην περιοχή της Κισσάμου αλλά και σε ολόκληρο το νομό Χανίων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Παράλληλα ενισχύονται οι συμπράξεις με σχολεία α'/θμιας και β'/θμιας εκπαίδευσης του Δήμου Κισσάμου.

Η οργάνωση και η υλοποίηση των δράσεων αυτών αποφασίζεται από τον Σύλλογο Προσωπικού, με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών αλλά και την ενδυνάμωση των γνώσεων και δεξιοτήτων τους. Στις παραπάνω δραστηριότητες συμμετέχουν όλα τα μέλη του Συλλόγου Προσωπικού. Εάν κριθεί απαραίτητο και ανάλογα με το χαρακτήρα της δράσης τροποποιείται το ωρολόγιο πρόγραμμα και οι μαθητές υποστηρίζονται και επιβλέπονται από όλα τα μέλη του προσωπικού (Εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ) κατά τη διάρκεια υλοποίησης των δράσεων.

5.     Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας

Το Προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ) και η Διεύθυνση του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου βρίσκεται σε αγαστή και διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με τις οικογένειες και τους κηδεμόνες των μαθητών. Η Διεύθυνση του σχολείου παρέχει τη δυνατότητα στους κηδεμόνες των μαθητών να απευθύνονται και να επικοινωνούν με τα μέλη του προσωπικού που επιθυμούν, ώστε να ενημερώνονται και να συζητούν για θέματα που αφορούν στο παιδί τους. Η συνεργασία και επικοινωνία του σχολείου με την οικογένεια αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο και είναι μεγάλης σπουδαιότητας για την αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών και για την επίλυση μικρών ή και σημαντικών προβλημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια φοίτησης του κάθε μαθητή. Παράλληλα, υπάρχει σταθερή τηλεφωνική επικοινωνία αλλά και δια ζώσης συναντήσεις μεταξύ των κηδεμόνων και της Κοινωνικής Λειτουργού του σχολείου, αλλά και με άλλα μέλη του προσωπικού, προκειμένου να καταρτίζεται μια κοινή στοχοθεσία και να υλοποιείται μια υγιής συνεργασία του σχολείου με τους κηδεμόνες.

6.     Ποιότητα του σχολικού χώρου

Για τις ανάγκες του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου έχει αξιοποιηθεί ο χώρος ενός παλιού δημοτικού. Η διαμόρφωση του αύλειου χώρου επιδέχεται μεγάλης βελτίωσης και παρεμβάσεων ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε αυτό. Οι τουαλέτες βρίσκονται σε διαφορετικό κτίριο από τις αίθουσες/εργαστήρια ενώ παράλληλα δεν υπάρχει στέγαστρο με αποτέλεσμα τις βροχερές μέρες να είναι αδύνατη η μετάβαση από έναν χώρο σε άλλο. Το σχολείο αντιμετωπίζει έλλειψη αιθουσών για την εργασία και την επιστημονική παρέμβαση του Ε.Ε.Π. (Ψυχολόγου, Κοινωνικού Λειτουργού, Λογοθεραπευτή, Σχολικού Νοσηλευτή, Φυσικοθεραπευτή). Το σχολείο διαθέτει γήπεδο καλαθοσφαίρισης το οποίο δεν είναι περιφραγμένο ενώ συχνά χρησιμοποιείται ως "δρόμος" διέλευσης οχημάτων στα κοντινά χωράφια. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το θερμοκήπιο. Η περίφραξη του αύλειου χώρου καθώς και η διαμόρφωση του, παραμένουν υψηλής προτεραιότητας. Στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου λειτουργεί "5ηοθΖθΙθη Κοοη" γεγονός που αναβάθμισε την παροχή εκπαιδευτικής/θεραπευτικής υποστήριξης. Το καλοκαίρι 2021 δόθηκε λύση στο τεράστιο πρόβλημα της θέρμανσης/ψύξης με την τοποθέτηση κλιματιστικών σωμάτων σε όλες τις αίθουσες.

Η Διεύθυνση του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου κατά τη διάρκεια κάθε σχολικού έτους ενημερώνει αρμοδίως και υπηρεσιακά την αρμόδια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Κισάμου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο και τα οποία επηρεάζουν την αποτελεσματική και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Το προσωπικό του σχολείου καταβάλει προσπάθειες, στα μέτρα του δυνατού, για τη συντήρηση των αιθουσών, των εργαστηρίων και του αύλειου χώρου.

7. Σκοπός του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου

Με δεδομένη την αξιοποίηση στο μέγιστο των δυνατοτήτων των μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κισσάμου και τον προσανατολισμό του σχολείου, έμφαση δίνεται σε δυο κύριους στόχους ανάλογα με τον μαθητή-τρία.

Συγκεκριμένα:

Α) Εκπαίδευση στην Υποστηριζόμενη Εργασία και

Β) Εκπαίδευση για επικείμενη διαμονή σε Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου