26 Μαΐου 2014

Βιολογικός Κήπος


Όπως διαμορφώσαμε τις σχολικές μας αίθουσες και τις αναβαθμίσαμε με καλό αισθητικό αποτέλεσμα, αποφασίσαμε να εντάξουμε στο πρόγραμμα μας τη διαμόρφωση του προαύλιου χώρου ως προέκταση της σχολικής μας αίθουσας. Ο προαύλιος χώρος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους χώρους της σχολικής ζωής καθώς επενεργεί θετικά στη συνείδηση, στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς, στα συναισθήματα, στις δεξιότητες και στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

Σύμφωνα με την «υπόθεση της βιοφιλίας» του Κελερ, «ο άνθρωπος χρειάζεται την επαφή με το φυσικό περιβάλλον με τον ίδιο τρόπο που η επαφή με άλλους ανθρώπους είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του». Έτσι, έχοντας την ανάγκη επαφής με το πράσινο και γενικότερα με το φυσικό περιβάλλον, αποφασίσαμε να δράσουμε παραγωγικά για να ομορφύνουμε το χώρο της αυλής μας και να έρθουμε πιο κοντά με το πράσινο τοπίο. Με την κατάλληλη οργάνωση και τον εξοπλισμό ξεκινήσαμε τη μεταφύτευση ορισμένων φυτών και δέντρων (δενδρυλλίων) για να μπορέσουν να αναπτυχθούν καλύτερα σε άλλο χώρο του κήπου ή σε μεγαλύτερες γλάστρες.



 
Στη συνέχεια, αφού καθαρίσαμε καλά τον κήπο μας από τα ξερά χορτάρια, σκάψαμε και φυτέψαμε διαφόρων ειδών λαχανικά (ανάλογα με την εποχή, χειμερινά και καλοκαιρινά) εποχής όπως μαρούλια, παντζάρια, μπρόκολα, πιπεριές, μελιτζάνες, και άλλα πολλά.


Ο βιολογικός λαχανόκηπος ήταν για εμάς ένας μικρός παράδεισος, που η φροντίδα του μας πρόσφερε ευχαρίστηση, αίσθημα συνεργασίας, γνώση για τη διατήρηση του αλλά και για την αξία των τροφίμων της διατροφής. Καταλάβαμε δηλαδή ότι ο βιολογικός κήπος ακολουθεί το παράδειγμα της φύσης, ότι σε αυτόν τίποτα δεν πετιέται.




Υπεύθυνες άρθρου: Ι.Γ & Σερδάκη Γλυκερία Υπεύθυνη Εργαστηρίου Κηπουρικής μαζί με την ομάδα τα "Αγρίμια" του ΕΕΕΕΚ Κισάμου

Φωτογραφίες: ΕΕΕΕΚ Κισάμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου