Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Ο κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου, βασίστηκε στον περσινό εσωτερικό κανονισμό του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου (2018-2019) και είναι πλήρως εναρμονισμένος με την κείμενη νομοθεσία. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, έχουν πραγματοποιηθεί οι απαραίτητες τροποποιήσεις.
Με τον όρο «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται αρμονικά, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού, διδακτικού και εκπαιδευτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.
Με τον κανονισμό λειτουργίας η Διευθύντρια του σχολείου και ο Σύλλογος Προσωπικού:...
· Έχουν την υποχρέωση να φροντίζουν για τη λήψη κάθε μέτρου το οποίο συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου
· Είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των μαθητών-ριών και την ομαλή λειτουργία του σχολείου
· Το προσωπικό με την εν γένει συμπεριφορά του οφείλει να συνεισφέρει στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτει κύρος, αξιοπρέπεια που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και τη διεύθυνση του σχολείου
· Το προσωπικό έχει την υποχρέωση να σέβεται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Με επιχειρήματα και διάλογο υπερασπίζεται η διαφορετική άποψη. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα.
1. Φιλοσοφία
του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου:
Φιλοσοφία του σχολείου είναι η αξιοποίηση στο μέγιστο των δυνατοτήτων των μαθητών-ριών μέσα από παρεμβάσεις ουσιαστικές και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών-ριών, βασιζόμενες στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
Στόχος του σχολείου η βελτίωση της καθημερινότητας για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Επιδιώκεται η διασύνδεση με την τοπική κοινωνία, προωθούνται προγράμματα σύμπραξης και συνεκπαίδευσης με σχολεία γενικής εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.
Τα διαλείμματα, οι εκδηλώσεις, οι εκκλησιασμοί, οι εκπαιδευτικές εκδρομές και κάθε εσωσχολική ή εξωσχολική δραστηριότητα, εξυπηρετούν τις ανάγκες των μαθητών-ριών.
2. Δομή του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου
Το προσωπικό του σχολείου αποτελείται από το:
· Εκπαιδευτικό Προσωπικό
· Ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ)
· Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)
3. Το Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθητών του ΕΕΕΕΚ
Το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου καθορίζεται από το Νομο 2817/2000 (ΦΕΚ 78 τ.Α/2000)
Το πρόγραμμα σπουδών λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες, την ηλικία, τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών-ριων. Κύριο μέλημα του σχολείου κάθε μαθητής-ρια να πετύχει στο μέγιστο δυνατό βαθμό αυτονομία, κατακτώντας την αξιοπρέπεια που του/της αξίζει.
4. Φοίτηση μαθητών-ριών / Τετράμηνα / Βαθμολογίες /Αξιολόγηση
Η φοίτηση στα ΕΕΕΕΚ διαρκεί έξι τάξεις (Α΄,Β΄,Γ΄,Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄) και ακολουθούνται τα αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα όπως προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως αυτές περιγράφονται στις σχετικές γνωματεύσεις και τα εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα (ΕΠΕ), τα οποία υλοποιούνται για όλους τους μαθητές-ριες. Για τους μαθητές που φοιτούν σε ΕΕΕΕΚ η φοίτησή τους χαρακτηρίζεται επαρκής ή όχι από το Σύλλογο Διδασκόντων.
Κάθε διδακτικό έτος αποτελείται από δύο τετράμηνα
Α) Α΄Τετράμηνο: 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και
Β) Β΄Τετράμηνο: 21 Ιανουαρίου έως την ημερομηνία λήξης των μαθημάτων
Τρείς ημέρες μετά την λήξη κάθε τετραμήνου παραδίδεται η βαθμολογία από τους καθηγητές στον υπεύθυνο τμήματος ο οποίος την καταχωρεί στην καρτέλα του μαθητή.
5. Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαιδευσης (ΕΠΕ)
Για την εκπόνηση του ΕΠΕ συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί με το ΕΕΠ και μόλις αξιολογηθούν οι ουσιαστικές ανάγκες και καθοριστούν οι στόχοι διαμορφώνεται το ΕΠΕ.
Η διαδικασία περιλαμβάνει αρχική αξιολόγηση-στόχους και τελική αξιολόγηση. Όπου κρίνεται απαραίτητο θα πραγματοποιείται και ενδιάμεση αξιολόγηση.
Στόχος της αξιολόγησης είναι η συγκέντρωση πληροφοριών που θα οδηγήσουν στη δημιουργία εκπαιδευτικού προφίλ του μαθητή-ριας.
Η Διευθύντρια και το ΕΕΠ συνεδριάζουν δύο φορές την εβδομάδα και δημιουργούν πρόταση ΕΠΕ προς το Σύλλογο Προσωπικού.
6. Παιδαγωγικές – Εκπαιδευτικές Επισκέψεις
Η σχολική μονάδα αξιολογώντας τις ανάγκες των μαθητών-ριών που φοιτούν σε αυτό προγραμματίζει και οργανώνει εκπαιδευτικές – διδακτικές εκδρομές και επισκέψεις με στόχο την παροχή εμπειριών, την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την απόκτηση γνώσεων.
Για την ασφαλή συμμετοχή στις εξωτερικές δράσεις το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται και τροποποιείται ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Η συμμετοχή του προσωπικού είναι υποχρεωτική.
7. Επικοινωνία Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας
Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του σχολείου σε συνεργασία με την Κοινωνική Λειτουργό και την Διευθύντρια πραγματοποιεί συναντήσεις με τους γονείς-κηδεμόνες.
Για κάθε εκπαιδευτικό ορίζεται μια ώρα την εβδομάδα και δίνεται στους γονείς-κηδεμόνες ως χρόνος συνεργασίας σχολείου – οικογένειας.
Το τετράδιο επικοινωνίας είναι μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ προσωπικού και γονέων-κηδεμόνων και αντίστροφα. Οι γονείς κηδεμόνες έχουν την ίδια υποχρέωση να γράφουν οτιδήποτε προκύψει με το παιδί τους ή που θέλουν να επικοινωνήσουν με το προσωπικό.
8. Αρμοδιότητες Υπεύθυνων Τμημάτων
· Καταχώριση απουσιών των μαθητών-ριών του τμήματος
· Ενημέρωση Συλλόγου για θέματα του τμήματος
· Συνεργασία με εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ – ΕΒΠ
· Ενημέρωση φακέλων μαθητών – μητρώο – καρτέλες
· Αξιολογήσεις – Σύνταξη ΕΠΕ σε συνεργασία με το ΕΕΠ
9. Ωράριο Λειτουργίας
Το ωράριο λειτουργίας διαμορφώνεται ως εξής:
Τρίτη - Πέμπτη
ΩΡΕΣ |
|
|
Π |
08:00-08:15 |
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΡΙΩΝ |
1η |
08:15-09:00 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 5΄ |
2η |
09:05-09:50 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15΄ |
3η |
10:05-10:45 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 5΄ |
4η |
10:50-11:30 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄ |
5η |
11:40-12:20 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄ |
6η |
12:30 – 13:15 |
|
Α |
13:20 |
|
Δευτέρα – Τετάρτη - Παρασκευή
ΩΡΕΣ |
|
|
Π |
08:00-08:15 |
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΡΙΩΝ |
1η |
08:15-09:00 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 5΄ |
2η |
09:05-09:50 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15΄ |
3η |
10:05-10:45 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 5΄ |
4η |
10:50-11:30 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10΄ |
5η |
11:40-12:20 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 5΄ |
6η |
12:30 – 12:55 |
ΑΜΕΣΗ ΑΛΛΑΓΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ |
|
12:55- 13:15 |
|
Α |
13:20 |
|
10. Πρωινή Προσέλευση - Αποχώρηση
Tο ΕΒΠ και το προσωπικό που έχει μάθημα 1η ώρα προσέρχονται στο σχολείο στις 08:00 και φροντίζουν για την ασφαλή αποβίβαση των μαθητών-ριών και την καθοδήγησή τους στην αίθουσα «Κοινωνικών Δεξιοτήτων & Γλώσσας». Το προσωπικό παραμένει στην αίθουσα έως ότου ολοκληρωθεί η άφιξη όλων των μαθητών-ριών.
Το προσωπικό ενθαρρύνει τους μαθητές-ριες να τακτοποιήσουν τα ρούχα, την τσάντα τους στις ατομικές τους θέσεις. Για τους μαθητές που δυσκολεύονται υπάρχει ανάλογη καθοδήγηση και την ευθύνη έχει ο εκπαιδευτικός – ΕΕΠ 1ης ώρας. Με το χτύπημα της 6ης ώρας το προσωπικό στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας φροντίζει οι μαθητές-ριες να ταχτοποιήσουν τα πράγματά τους, να πάρουν μπουφάν, τσάντα και να κατευθυνθούν στην αίθουσα «Κοινωνικών Δεξιοτήτων & Γλώσσας» για να γίνει ομαλά η αποχώρηση. Το προσωπικό ενθαρρύνει τους μαθητές-ριες να πάρουν τα ρούχα, την τσάντα τους από τις ατομικές τους θέσεις. Για τους μαθητές που δυσκολεύονται υπάρχει ανάλογη καθοδήγηση και την ευθύνη έχει ο εκπαιδευτικός – ΕΕΠ 6ης ώρας. Οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα συνοδευόμενοι από τον καθηγητή – ΕΕΠ που είχαν την 6η ώρα. Το ΕΒΠ βρίσκεται στο χώρο αποχώρησης (γήπεδο μπάσκετ) και
υποστηρίζει την διαδικασία.
11. Πρωινή Προσευχή – Ημερολόγιο – Τα νέα μας
Η Πρωινή Προσευχή – Ημερολόγιο – Τα νέα μας είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πραγματοποιείται στην αίθουσα «Κοινωνικών Δεξιοτήτων & Γλώσσας» και έχει ως στόχους:
· την ομαλή μετάβαση στο ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα
· την καθημερινή ουσιαστική συνύπαρξη όλων των μαθητών-ριων
· την ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων
12. Καθηκοντολόγιο Εφημερίας
Βασικός στόχος των εφημερευόντων στα διαλείμματα είναι η ασφάλεια των μαθητών. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συνεχή επαγρύπνηση καθώς και τη γνώση των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών-ριών.
Ως προς τα καθήκοντα των εφημερευόντων και τη γενικότερη οργάνωση και συνεργασία των μελών του Συλλόγου για την ασφάλεια των μαθητών συμφωνήθηκαν τα εξής:
Ορίζονται:
· Δύο (2) βάρδιες εφημεριών κάθε μέρα 1ο-2ο και 3ο -4ο -5ο διάλειμμα
· Ένα σημείο εφημερίας ( περιμετρικά της αυλής )
· Εξατομικευμένες εφημερίες ορίζονται ανάλογα με τις ανάγκες. Για τη σχολική χρονιά 2019-2020 ,τέσσερις (4)
Υπευθυνότητες Αυλής
Ο εφημερεύον αυλής έχει την ευθύνη στο διάλειμμα να δημιουργούνται συνθήκες ουσιαστικής αλλιλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών-ριων, να δημιουργεί συνθήκες δημιουργικού ελεύθερου χρόνου, να ενθαρρύνει τους μαθητές-ριες να κινηθούν στο χώρο και έχει την εποπτεία στις τουαλέτες, να μην μπαίνουν ταυτόχρονα μαθητές-ριες. Επιβλέπει - υποστηρίζει όλους τους μαθητές-ριες και κυρίως εκείνους που χρειάζονται ενίσχυση. Στο δεύτερο διάλειμμα υποστηρίζει τους μαθητές-ριες που δεν έχουν ατομική εφημερία αλλά χρειάζονται καθοδήγηση για τη διαδικασία του δεκατιανού. Όπου υπάρχει ανάγκη καθοδηγεί τους μαθητές-ριες να πάρουν το δεκατιανό από την τσάντα τους και τους ενισχύει να ακολουθήσουν τους υπόλοιπους συμμαθητές στην αίθουσα μαγειρικής ή στην αυλή. Το δεκατιανό είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ατομικές εφημερίες: Ο εφημερεύον είναι μαζί με το μαθητή-ρια σε όλη την διάρκεια του διαλείμματος, η παραλαβή-παράδοση γίνεται «χέρι-χέρι». Το δεκατιανό είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο εφημερεύον με το μαθητή- ρια παίρνουν το δεκατιανό του/της από την τσάντα του/της και μαζί με τους συμμαθητές-ριες κάθονται στην αίθουσα μαγειρικής ή στην αυλή.
→ Ο εφημερεύον εκτός από το πόστο του επιβλέπει, κάνει παρατηρήσεις και προστρέχει, όταν υπάρχει πρόβλημα σε άλλο πόστο, επιβλέποντας ταυτόχρονα το δικό του
→ Για τις ανάγκες των μαθητών-ριών που αφορούν τουαλέτα, καθαριότητα,
γενικά θέματα αυτοεξυπηρέτησης είναι υπεύθυνο το ΕΒΠ, τόσο κατά τη διάρκεια
των διαλειμμάτων όσο και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με την βοήθεια
εφημερευόντων-εκπαιδευτικών ή ΕΕΠ αντίστοιχα.
13. Τραπεζαρία
Στα πλαίσια του εργαστηρίου μαγειρικής κάθε Δευτέρα-Τετάρτη και Παρασκευή, 12:55-13:15 οι μαθητές-ριες με ευθύνη των εκπαιδευτικών-ΕΕΠ που έχουν την 6η ώρα θα συγκεντρώνονται στην τραπεζαρία και θα παίρνουν μεσημεριανό όλοι μαζί. Το μεσημεριανό αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ενισχύεται η αυτονομία των μαθητών-ριών ενώ όπου χρειάζεται δίνεται κατάλληλη υποστήριξη. Το προσωπικό οφείλει να είναι υποστηρικτικό, να υποστηρίζει με αξιοπρέπεια και σεβασμό τη διαδικασία και να διατηρεί ήσυχο και ήρεμο κλίμα.
14. Είσοδος στην τάξη – καθήκοντα εκπαιδευτικού
Η είσοδος του εκπαιδευτικού – ΕΕΠ στην αίθουσα διδασκαλίας-θεραπείας, γίνεται αμέσως μετά το κουδούνι, χωρίς χρονοτριβή. Οι εκπαιδευτικοί με τη λήξη της διδακτικής ώρας φροντίζουν να έχουν συμπληρώσει το βιβλίο ύλης. Επίσης, με τη λήξη της διδακτικής ώρας πρέπει να έχει συμπληρωθεί από εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ το τετράδιο επικοινωνίας.
15. Τακτοποίηση – καθαριότητα χώρων
Λόγω της ιδιαιτερότητας του πλαισίου ο κάθε εκπαιδευτικός, ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι υπεύθυνος για την διατήρηση της καθαριότητας της αίθουσας, του εργαστηρίου και των κοινόχρηστων χώρων. Επίσης, κάθε εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη για την τακτοποίηση του χώρου και του υλικού που χρησιμοποιεί.
16. Αυτοεξυπηρέτηση
Σκοπός είναι η εκπαίδευση στη σωστή χρήση τουαλέτας που σημαίνει: αναγνώριση ως ιδιωτικής στιγμής της όλης διαδικασίας, την φροντίδα ρούχων, το πλύσιμο χεριών το καζανάκι, τα απορρίμματα κ.α.
Το ΕΒΠ σε συνεργασία με το ΕΕΠ, υποστηρίζει το πρόγραμμα τουαλέτας σε όποιους μαθητές-ριες κρίνεται απαραίτητο.
Οι μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στη χρήση της τουαλέτας συνοδεύονται πάντα από το ΕΒΠ.
Αυτονόητο είναι ότι το ΕΒΠ και το υπόλοιπο προσωπικό φροντίζουν για την αξιοπρεπή παροχή βοήθειας, η οποία κύριο στόχο έχει τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
17. Κινητό – Καφές
Απαγορεύεται στο χώρο του σχολείου η ύπαρξη-χρήση κινητού, τα αναψυκτικά από τους μαθητές-ριες του σχολείου. Επίσης απαγορεύεται η χρήση κινητού, αλκοόλ, καφές μέσα στις τάξεις από το προσωπικό. Για το προσωπικό οι απαγορεύσεις ισχύουν και για τις διάφορες εκδηλώσεις εντός σχολείου.
Με βάση το παραπάνω πλαίσιο γενικών αρχών του σχολικού κανονισμού διαμορφώνεται ο κανονισμός λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου και επικυρώνεται από το Σύλλογο Προσωπικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου