19 Μαρτίου 2014

Ποιός είναι ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή στα ειδικά σχολεία;



Η παρέμβαση του φυσικοθεραπευτή σε ένα ειδικό σχολείο ποικίλει ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού τόσο μέσα στο περιβάλλον του σχολείου όσο και έξω από αυτό, με απώτερο σκοπό την βελτίωση της  λειτουργικότητα μέσα σε αυτό.

Αυτές οι ανάγκες μπορεί να έχουν να κάνουν με την βελτίωση της αδρής κινητικότητας (περπάτημα, τρέξιμο κλπ) ή της λεπτής κινητικότητας (γράψιμο, χειροτεχνία κλπ) ή και το συνδιασμών αυτών.

Στην περίπτωση των παιδιών, η φυσικοθεραπεία γίνεται με έναν τρόπο λίγο πιο...διασκεδαστικό έτσι ώστε να δοθεί κίνητρο για να δουλέψουν τις ασκήσεις που απαιτούνται.

Έτσι λοιπόν, χρησιμοποιώντας τον λιγοστό εξοπλισμό και πολλή από την φαντασία μας, το πρόγραμμα για την αδρή κινητικότητα ξεκινάει με:

-διατατικές ασκήσεις  για την επιμήκυνση παθολογικά βρασχύμενων δομών για την αύξηση του εύρους κίνησης


-μετατοπίσεις βάρους, στη προκειμένη περίπτωση για την ουδέτερη ευθυγράμιση του κορμού



- και ασκήσεις ενδυνάμωσης συγκεκριμένων μυικών ομάδων 


Κάθε παιδί έχει διαφορετικές ανάγκες, άρα και διαφορετικούς θεραπευτικούς στόχους. Ο φυσικοθεραπευτής σε συνεργασία με τον γιατρό, την οικογένεια αλλά και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς είναι αυτοί που τους θέτουν. Ενώ ο φυσικοθεραπευτής σε συνεργασία με το παιδί είναι αυτοί που τους υλοποιούν, πάντα όμως μέσα από την δημιουργικότητα και το παιχνίδι.


Υπεύθυνη άρθρου: Ειρήνη Μανιαδάκη, φυσικοθεραπεύτρια

Φωτογραφίες: ΕΕΕΕΚ Κισάμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου